hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Do It Yourself -teer och kryddor

I min nya gröna våg/självständighets/ensammedalldelesförstorträdgård/jaggörvadjagkanförmiljön(ochplånbok)/rekreation/självförverkligande fas så har jag efter en del väntande lyckats göra eget te och egen krydda för första gången.


Jag odlar mynta och pepparmynta eftersom det är så himla bra att ha hemma för smoothies, drinkar och te. Även basilika eftersom min favorit slängihopsnabbträtt är basilika med mozzarella, tomat, tryffelolja och balsamico. Basilikabladen brukar gå åt i mängder och plantorna brukar återhämta sig snabbt trots att jag norpar alla stora fina blad. Nu när jag under en period inte varit så inne på detta har jag ändå plockat av bladen och lagt dem på tork för att kunna fylla på gamla glasburkar och sedan använda i olika tonatbaserade såser. Finns det något godare än basilika? 


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: