hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Johannas lilla trädgårdsblogg - Det växer!

Jösses vilken växtkraft vi har just nu. I växthuset tar det inte lång tid innan plantorna fördubblar sin storlek. Det kan gå från en dag till en annan. I pallkragarna växer det också, mest i broccoli kragen. I den med obrunnen hästbajs har det vuxit sämst. Min analys är att det är för svårt för fröer att växa där i. Man behöver ha drivit upp dem till mindre plantor och sedan plantera ut. Så nu satte jag ut chikoria och ruccola som jag haft i växthuset. Det hade växt sig alldeles gör stora för sina små kärl. En ny plätt förberedde jag till lite olika betor och rötter. Jag lade tidningar i botten (tömde hela mitt sopkärl) och vattnade dessa innan jag lade på löv och jord. Helst av allt ville jag ha en pallkrage runt men såg att jag använt alla redan. Kanske hämtar fler när tillfälle ges. Jag får dessa gratis, hade aldrig betalt för sådant som ändå slängs.
Passade på att sätta ut vinrankan som stått vid söderväggen och avhärdats. Den åkte ner i en sandad rabatt med växtstöd. Växten håller sig tydligen friskare i sand och har mindre risk att frysa rötterna i den. Jag skall försöka skapa ett fint mönster av vinrankan grenar mot srmeringsnätet. Vi får se hur det går...






















Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: