hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Johannas lilla trädgårdsblogg - frösådder

Hej!

Jag var och köpte ett lass med "fuljord" på byggmax idag. Hade på listan att fylla på med nya frösådder. Upptäckte dock att jag i princip inte har så mycket nytt att förkultivera. Valde att så rödbeta, dill och persilja. Satte även ner de sista solrosfröna i mina solrosrabatter för antingen har fåglarna ätit upp dem eller också har de inte grott. Varför jag valde att så rödbeta, dill och persilja är för att "safea", jag har sådder i mitt vintergrönsaksland men de är så himla små. Rödbetsfröna stoppade jag direkt ner i jorden och de andra hade jag drivit upp inomhus och därefter flyttat ut i växthuset för att sen dyka ner i lilla landet. Jag tänker att med en ny omgång frösådder kommer jag garanterat få någonting av dessa grödor i sommar.


Dock i växthuset blev det väldigt trångt för jag passade på att skola om en (1st!) Kruka som hade utvecklat massa små tomatplantor som behövde lite mer plats. Så nu är växthuset proppat och jag såg bara en enda bytta som eventuellt skulle kunna flytta ut i någon rabatt och det var smultronbyttan. Men vart skall den stå? Jag har gått och värkt länge på vårt de ska få bo. Idag blev allting klart. De ska ju bo här!









Sist men inte minst har jag även sått Dwarfbean på utsidan av den nya rosbågen vid min köksträdgård. Och på insidan satte jag ner fyra av alla luktärter jag drivit upp i toarullar i en hink med hästskit. Hoppas allting växer bra nu och slingrar sig upp längs nätet.



Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: