hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Ett upplyftande stötpers!

Hej på er denna söndag eftermiddag!
 
Jag har precis slukat en hamburgare efter ett hårt träningspass på klubben. Idag var det pass 2 på Schemat; styrkeryck, stöt, stötdrag, knäböj fram, press bakom nacke. Började med att styrkerycka 2 stycken ettor på 40kg, kändes lite segt och jag var relativt trött efteråt. Ni vet känslan att allt luft går ur en. Jag blev nervös inför mina stötar eftersom jag hela tiden försöker komma över mitt pers som ligger på 62kg. Jag körde flera ettor på 60kg som var riktigt fina. En klubbkompis sa lägg på 63kg. Hmmmm ska jag verkligen? Okej då.
 
Första försöket var helt okej, fick upp stången relativt högt men med något konstig lyftbana och låste inte armbågarna så stången trillade fram. Andra försöket var misär, det nämner jag inte. Tredje var jag rejält trött på alla missar och fick till ett starkt drag och snabbt upp med armbågarna och låste stången. Trots att jag lutade framåt och hamnade 1 och en halv meter längre fram än där jag började lyfta så fick jag upp den i alla fall. Stressade lite med överstöten och fick en liten utpress men ändå så fick jag upp nya persvikten 63kg i luften! WOHO!
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: