hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Tisdag 30/9

Visste ni att det sker sker flest arbetsplatsolyckor på tisdagar? Jag var helt övertygad om att det var måndag eller fredag... Anyways.
 
Idag har jag varit på Mölndalssjukhus och på en ortopediavdelning som jag var på i termin 4. Jag tyckte att jag kände igen personalen och dom kände igen mig med och då kom vi på att jag har ju praktiserat där för ett år sedan i en hel månad! Minnet är kort men gott. Just nu arbetar vi med interprofessionellt lärande. Jag och tre termin sex studenter från olika professioner arbetar kring två patienter och analyserar hur vår samverkan ser ut. Inte jätteroligt eftersom vi knappt behöver samverka just på denna avdelningen. 
 
Nu är jag i alla fall hemma igen och äter enligt min nya diet; "gå upp till 69kg"-dieten. Den innebär som vanligt fem koppar te innan lunch och glass, choklad, chips och smågodis. Jag fick tips att om jag väger över 69kg på lördagens DM så har jag chans till medalj om jag lyfter lika grymt som jag gjorde igår. Förstår ni att jag kan ta en Distriksmästerskpsmedalj i konkurrens med Världs-, Nordiska- och Svenska mästare?! Galet! Men jag är i mitt livs bästa form så nu kör vi! 69kg plus på vågen!
 
Min middag
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: