hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Favoritpass!

Jag följer nu ett träningschema igen efter mitt lilla semesteruppehåll. Jag har min uppbyggnadsperiod nu och även tid till att stärka upp mina svagheter (t.ex. axlar, rygg). Mitt program innehåller fem pass, fyra lyftarpass och ett allmänträningspass. Jag kör även bänkpress två dagar i veckan.
På måndag är det mitt jobbigaste pass som innehåller knäböj bak 75% av max, 5reps i 4set, riktigt svettigt! Mitt favoritpass är på tisdagar; styrkevändning och kickstöt samt knäböj bak 70% av max med bara 5reps i 3set, vilken lycka! Två set färre än dagen innan, haha!
Onsdag är det bänkpress samt kompletteringsövningar som skall hjälpa till i bänken, samma grej på lördag.
Torsdag och fredag är det tunga ryckdrag från bockar och lite smått och gott. Tisdag är min absoluta favorit eftersom jag äntligen fått till en go känsla i styrkevändningarna.
Bästa sättet att få till ett bra lyft för mig är att se mig själv utföra lyftet i mitt huvud precis så som jag vill att det skall bli i verkligheten. Då blir det förvänansvärt riktigt bra lyft 90% av gångerna!
 
Taggar: Benchpress, Bänkpress, Träning, knäböj, mängdträning, stöt, träningsblogg, tyngdlyftning, uppbyggnadsträning;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: