hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

När grannen tar till sig

Jag har en jättesöt granne som har en jättesöt hund. Ibland är vovven enda anledningen till att jag sänker musiken, eller rättare sagt, inte höjer för mycket. Tänk om han får ont i öronen? 
 
Den söta vovven har dock problem med håravfall verkar det som. Hela svalen är full av svarta 5cm långa hårstrån. Sist jag kollade hade jag brunt hår och lite längre än 5cm men döm av min förväntningar när jag hittade dessa svarta hår i hela min lägenhet. Då tappade jag det. En stor hög med hår sopade jag ihop och lämnade demonstrativt kvar åt hundägaren att ta hand om. Du får gärna ha djur men lämna inte deras smuts i mitt boende! 
 
Högen med hår försvann illa kvickt och nu har ägaren även påbörjat förebyggande underhåll. Jag hörde någonting som skrapade över klinkersen utanför min dörr och jag hade glömt av att jag kan titta ut i "kikhålet"(heter det så?) Men tillslut kom jag på att jag inte behöver öppna dörren och tittar ut Och vem står där? Grannen! Med dammsugaren och städar hela svalen! Jag blev så full i skratt och ville bara krama grannen och den håriga hunden. Så himla gulligt! 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: