hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Födelsedagshelgen

God morgon säger jag från frukostbordet. Tvättmaskinen går och sovrummet vädras med iskall frisk luft. Sitter och uppdaterar Tegel flygplats hemsida för att se om min älskling landat eller inte. Tidigt imorse gick hans flyg via Bryssel tio Berlin i och med Airberlins konkurs. Vi hade ett långt varmt funderar vad om hur vi nu löser all logistik. Vi bestämde oss för att ses fördel av en nackdel och ta flera billiga långweekends dit olika lågprisflyg går. Igår var en landa dag, hela helgen har varit full fart. I fredags hämtade jag ❤ efter jobbet och vi åkte direkt för att packa ihop lit3 säker inför helgen. Med lite lakan handdukar och kläder intog vi min fina väns lägenhet som vi fått låna över helgen. Vi gick ner på stan och handlade på oss öl, godis och indisk mat, godaste naanbrödet ever tror jag! Vi åt en mysig middag och försökte ta ikapp ally som hänt de senaste två veckorna. Resten av kvällen stavad kvalitetstid. På lördagsmorgon vaknade hag alldeles för tidigt pga att min inbyggda väckarklocka alltid ringer 05 på min tidiga arbetsvecka (då har jag försovit mig en halvtimma). Helt plötsligt kommer värmeljus och paket in på sängen. Jag fick en liten snygstartspresent eftersom den riktiga kommer dagen efter. Efter ett morningtalk om livet så var vi nyduschad och ute på stan i jakt efter frukost. Nybakade bröd ihop med färskpressad apelsinjuice är favoriten. En rejäl promenad i Göteborgs strålande höstsol och vackra höstlöv innan det var dags för familjemiddag. På kvällen blev det återigen bra diskussioner om livet och planen var att gå ut men som vanligt i Litet av oktober så står regnet som spön i backen och vi mös ner oss i soffan istället. På söndag fick jag min riktiga present, en övernattning med spa och trerätters på Ästad Vingård. Mitt ute i Tvååker låg en liten mysig by med det man kan önska. Vi spaade in i det sista och kvällen blev inte sämre när jag upptäckte två helt underbara ardennrar som betade längs med vattnet. En underbar helg på ett ställe som kan rekommenderas.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: