hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Weihnachtsmarkt Nürnberg

God morgon från en iskall Airbus A319 i Berlin. Vi skall lyfta om femton minuter mot Bryssel. Huvudstaden väcker lite olustkänslor, kommer jag behöva sova där en natt till..?

Helgen började inte riktigt som planerat tyvärr utan fredagkvällen färgades av den allmäna strejkdagen i Belgien som gjorde att mitt första plan blev försenat så att jag missade mitt anslutningsflyg till Berlin. 
Mitt enkla med betoning på enkla hotellrum i Bryssel 
I kön till Customer service dividerde jag och T vad som var bästa alternativet nu. Vi skulle ju åka tåg kl 09 från Berlin och mitt nya flyg skulle avgå från Bryssel 09.45..! Jag fick tillslut ett flyg till Munchen istället och kunde möta upp hela svärsläkten där en timma senare än deras ankomst. 


Julmarknad utanför Munich Airport
Lördagen var mysig men mest av allt kall. Om det är någonting jag avskyr är det att frysa. Jag hade två tjocktröjor, två jackor, två byxor och ullstrumpor. Det räckte för att vara varm knappt en timme. Förstår ni smärtan att gå när det inte finns några fötter därunder benen? Dom är helt bortdomnade, vita och blå. Jag fick stå en halvtimma i duschen med hett vatten för att bli människa igen. 







Weihnachtsmarkt Nürnberg har allt man kan önska!
Förutom vintervädret skulle jag säga att det var en mysig julmarknad. Stor, full av folk samt en rolig detalj var att det dök upp "nya" marknader runt hörnet hela tiden. Partnermarknaden gillade jag mest. Där fanns ett stånd för varje land som samarbetar med Nürnberg. Vi drack en italiensk Glühwein här inne. 

Här är på länk till deras hemsida om ni är intresserade av julmarknaden i Nürnberg http://www.christkindlesmarkt.de/ 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: