hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Christmas x2

Fördelen med att ha släkt på olika håll är att man får fira julen extra länge och extra mycket. Tycker inte ni också det? 


Som jag berättat tidigare så började julen egentligen redan den 1a advent. Familjen delar ut små gåvor på advent och äter middag samt fikar ihop. Det är inga krav på klappar men ni vet alla behöver någonting och jag hittade bra grejer till alla i min familj som de faktiskt kommer få användning av. Minijulafton startade den 22 december med mammas släkt och vi åt stor middag samt spelade julklappsspelet vilket var väldigt roligt. Den 23 december hade vi en klassisk uppesittarkväll bara min familj, Tom är inkluderad. Äta rester och spela bingolotto. Dricka varm glögg och äta nybakta lussekatter och wienernougat. Jag och Tom hade bakat hela förmiddagen. Trötta och belåtna sov vi strax efter midnatt och jag var i alla fall spänd på att för första gången vakna bredvid min livspartner bredvid mig på den mysigaste dagen som finns, julafton.



Vi var uppe ganska tidigt och fixade och donade. Tvättade bilen, förberedde packningen och gjorde oss i ordning för att kunna se Kalle Anka. Jag hade packat med lite julklappar och lite hembakat som skulle lämnas av hos min granne. Vid 16 var det dags att åka till pappas släkt och fira julafton. Mat och julklappsspel ihop med jultröjor är givet. Jag fick dock skitont i halsen och kände mig hängig ganska snart under julmiddagen så vi var hemma vid 20. Packade klart allting och kunde tillräckligt innan avfärd mot Tyskland.

Helsingborg 
Gedser

Vi åkte hemifrån 5 på morgonen och körde mot färjan i Helsingborg mot Helsingör. Från Helsingör körde vi mot Gedser där en färja gick 11 mot Rostock. Strax innan ett var vi framme på tysk mark och körde mot älsklingens föräldrar. Vi missade tyvärr den klassiska lunchen ihop med hans mammas släkt men fick chans att träffa dem en stund ändå. Vi hade julklappsöppning och en lugn kväll framför Tv:n ihop. Det passade mig perfekt då jag var febrig och hade väldigt ont i hals och öra. Dagen efter dvs. annandagen så var vi hos den äldsta i släkten som är gammelfarmor till Tom och lämnade över lite praliner. Vi hann även med en promenad i den friska men klara luften på landet. Dagarna rullade på med mycket gemenskap och givetvis mycket mat. Vi hade även ett möte för att bekräfta faderskapet på vårt barn. Idag lördag gick färjan hemåt och gissa om "Borta bra, hemma bäst" passar bra just nu..!

Rostock

Julafton



Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: