hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Låg

Fredag morgon. Har ni sovit bra? Jag kunde inte riktigt sova djupt inatt heller. Nu är jag ganska säker på att det är mina älskade chokladbollar som innehåller kaffe. Attans!

Direkt efter jobbet handlade jag ingredienser för att kunna baka. Jag ville ju baka semlor för att visa Tom vad vi äter varje februari-mars. Undrar hur jag tänkte här egentligen för jag har ju aldrig bakat dom förut så chansen att de blir goda är relativt liten. Jag passade såklart på att baka vanliga bullar också men jag gjorde något fel. Vet inte om det var för mycket mjöl? Så sjukt kompakt deg. Vågade inte ens smaka utan började experimentera med att stoppa ner choklad i bullarna. Så nu är allting instoppat i frysen.


När degen jäst gick jag ner i förrådet och planterade lite fröer. Det blev melon, chill, paprika och physalis. Första gången jag provar något av det så detta kan bli både hiss eller diss! Ni kan följa deras uppväxt här




Jag kände verkligen att jag tagit mig vatten över huvudet för när jag väl sår så måste jag städa i förrådet. Samma sak när jag har bakat, då måste jag dammsuga, dammtorka och vädra. Dessförinnan vek jag tvätt. Jag menar när man viker tvätt yr fibrer och små ludd runt och skall jag ändå dammsuga gör jag givetvis tvätten först. Ibland är det jobbigt att var omständliga Johanna.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: