hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Nyårslöften

Första veckan på 2019 är igång..! Hur känns det? 
 
Många i sociala medier t.ex. de bloggare jag följer (Kenza Zoutien Subosic, Isabella Löwengrip, Nellie Berntsson) har skrivit ut olika mål och ansatser för det nya året. Jag går inte igång lika mycket på siffror eller "nya tag" längre utan ser mer helhetsperspektiv och inre drivkraft för vad jag vill ha runtomkring mig och hur jag vill skapa en värld och framtid där jag och mina nära trivs och mår bra. 
 
Lånad bild av www.kenzas.se för att den är så himla fin! Kolla hennes Youtube-video för att se deras tragiska och fantastiska historia för att bli gravida! 
Jag har en mållista jag arbetar utifrån som ligger i min mobiltelefon, jag har publicerat den förut på bloggen, säkert mer än ett år sedan. Den innehåller en del mål som inte kan utvärderas förrän livet är slut, eller så kan de utvärderas under hela livet. Det är mer en riktlinje än ett siffermål. T.ex. så har jag som mål att aldrig ändra någonting på mig själv. Bakom det målet finns ett halvt decennium av ätstörningar och självhat. När jag mår bra inifrån och ut så älskar jag mig själv och uppskattar varenda liten cell och tanke hos mig. Men om jag vill färga håret och skaffa lösnaglar så skulle inte det innebära att jag går i fel riktning, verkligen inte. 
 
Mitt 2019 skall gå i ekonomins tecken, jag har en del mål att göra någonting positivt för min privatekonomi. Det har varit två år av spenderande, inte bara resor och shopping utan dyra husköp och investeringar i denna fastighet. Nu vill jag runda av och hitta en stabilitiet och komma tillbaka till ett sparande. Jag har även långsiktiga mål med fastigheten och vill fortsätta bygga på den plattformen för att om tio år kunna njuta av detta arbete. Ni som följer med får se...
 
År 2019 vill jag och T också passa på att resa mer, jag tänker numera att tre resmål får räcka detta året, jag vill spendera på dessa resor men absolut inte pga dålig planering. Jag har redan börjat läsa allt om ett drömresmål som vi vill göra i oktober/november. En annan dröm är också Island under påskveckan.... Det kostar men är samtidigt någonting som står på min "Bucket-list". 
 
Har ni något planerat för det nya året 2019?
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: