hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Bakning

Idag vaknade jag efter tre och en halv timmars sömn. Det kändes helt ok till att börja med. När kroppen är uppvärmd och vaken efter yogan så är jag också mer vaken och glad. Det som hände då var dock att jag fick sån otrolig magkatarr. Jag får ALLTID ont i vänsteraxeln i samband med katarr och det första jag fick äta idag var Novalucol. Fick fylla på med Rennie på arbetet sedan. Som tur var arbetade jag bara till 12 så jag kunde åka direkt hem och lägga mig och sova. 


Jag har de bästa killarna i min omgivning. När jag kom hem från jobbet stod Tom och pappa och förberedde marken utanför garaget. Först lägger man ett grovt lager fylle och sedan kom Bröderna Johansson med 30 ton väggrus. Pappa körde grävmaskinen och Tom paddade allting platt. Vilka hjältar! 




När jag vaknat upp efter tre och en halv timmars sömn så var älskling inne och stod i duschen. Nu var det ombytta roller. Älsklingens rygg var helt slut och jag var full av energi. Så han fick ledigt och lägga sig på soffan medan jag gick loss i köket. Började laga pannkakor. Under tiden gjorde jag klyftpotatis och schalottenlök i ugnen samt förberedde hamburgare. 
Jag förberedde en kladdkakssmet och en sockerkakssmet. Skalade och skivade äpplen som jag slutligen skakade i kanel och socker. Sist petade jag ner alla äppelklyftor i socketkakssmeten. Bästa kneoet ör att överdriva rejält med äpplen. Blir så saftigt! Dessa kakor tänkte jag ta med till min familj imorgon då vi firar första advent imorgon. Det fick bli så iår eftersom Toms flyg går mitt på dagen på söndag. Onödigt att stressa under en normalt sett lugn och mysig helg. Så imorgon skall vi äta middag, fika och ha lite första adventsklappar. Det blir första gången för älskling att uppleva vår relativt nya tradition. Jag längtar!







Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: