hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Villaägare

Har ni känt ibland att det är Meant to be att just du är där du är i form av kanske husägare eller marketing manager eller vad det nu är. Jag kan verkligen känna så.


Först trodde jag att mitt öde var att jag just precis nu skulle befinna mig på vidsträckta åkrar som går i grönt och gult omringad av en lantdoft och djur. Men livet hade en annan väg för mig och jag har fått göra karriär, något som personer försöker hela sitt arbetsliv att åstadkomma som jag fick göra på bara några år. En riktig raketkarriär som jag har lärt mig mycket av! Jag står också nu med en gravidmage i ett underbart hus med en stor tomt runt omkring mig. Någonting som också känns helt självklart här och nu. Visst frestar det på att vara husägare med allt vad det innebär men det är precis där jag trivs. Jag behöver fullt upp och saker att kavla upp ärmarna för. Tillfredsställelsen kommer med hårt arbete. Jag tänkte på det imorse när jag stod med mitt vattenfilter som skall bytas och rengöras att det kanske är lite ovanligt med folk som faktiskt trivs i de här situationerna? Jag menar man kan ju få huvudvärk av träd som faller över grusbackar som regnar bort och vattenfilter som blir grusiga och gräsmattor som alltid växer sig för vilda. Eller så kan man känna tillfredsställelse att detta är tillfredsställande sysslor som man är previligerad att få utföra och lära sig utav. Jag känner det sistnämnda! 


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: