hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Helgmoments

Hej på er!

I fredags slutade vi tidigt från jobbet så jag stack raka vägen till Ullared. Jag ha fler de mesta basvarorna där samt mobilfodral, kattmat och annat sånt där som man förbrukar. Så jag tog god tid på mig att kolla igenom allting som fanns, speciellt babyavdelningen. Jag och Tom skall dit senare i år och köpa allting som behövs och killar kan ju ha lite kortare tålamod än oss kvinnor när det kommer till shopping så det var bäst att spana in allting först.


Väl hemma fick jag feeling och markerade upp mina nya förvaringslådor och lade in rätt innehåll i rätt låda. Sån lättnad! När jag öppnade lite olika skåp så hittade jag dessutom en färg som jag letat efter. Winning!

Dagen efter åkte jag och mamma till Lyckåsen Interiör i Borås. De säljer väldigt fina Artwoodmöbler med mera till outletpriser eftersom de använts i olika husstylingar. Denna gången köpte jag knoppar till min walk in closet och en ullmatta till babyrummet. Den är gjord i ull och var jättegullig! 120cm bred.


Jag har märkt att jag blivit tvungen att lägga in fler måltider nu när jag är gravid än vad jag behövt tidigare. Förr kunde jag klara mig på frukost och middag. Nu är jag hungrig några timmar efter frukost. Vid 12 måste jag ha lunch. Sen middag. Sen kvällsmat. Gärna en frukt som mellanmål. Det är helt nytt för mig så här är en snabblunch jag gillar att göra när jag är hemma. Ägg och musli! Går så snabbt. Läser om gravidträning för mitt vanliga program är lite knöligt då jag går ner på mage. Nu får jag stanna nästan i plankan för att inte dunsa ner på lilla bebis. Har nu några tips?

Efter detta tvättade jag både min och pappas bil vilket tog 4h! Pappas bil var så sketen..! Jag dammsuger hela insidan. Därefter putsade fönsterna invändigt. Sen högtryckstvätt. Avfettning. Högtryckstvätt. Bilschampo. Högtryckstvätt. Avtorkning. Om det tog tid! Men jag är nöjd med resultatet. Jag känner mig inte ren om min bil är smutsig. Så den måste få vara fin som den förtjänar. Jag menar lägger man en kvarts miljon på någonting tycker jag att man skall behandla det därefter...


Många säger att de får cravings på mat under graviditeten. Jag har fått dille på tulpaner! Jag vill inte äta de utan plantera de. Så nu har jag satt ut orangea och rosa. Igår satte jag ut röda påfågeltulpaner och mörkröda på fler ställen. Tänk vad fint när alla kommer upp i april!




Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: