hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Bygget är igång igen!

Jag vet inte om jag nämnt att vi bygger ett attefallshus? Vi började i höstas med ansökan om bygglov efter att ha fått ihop en rimlig kalkyl. Sedan har vi gjort allt markarbete så som att schakta ut, dränera, lägga formen för grunden och sedan haft min kusin som är VVS:are som fixat alla rör och brunnar innan grunden var klar för gjutning. Därefter kom vår vinter med permafrost. Så vi kunde inte göra mycket efter jul fram tills nu. Kälen har släppt och  temperaturen tillåter äntligen att arbetet kan fortgå. Så idag var det betongbilens tur att fylla plattan och min fantastiska pappa och farfar fixade allting. Nu skall plattan härda och sedan börjar nästa steg. Nämligen snickarna! Vi kommer inte snickra allting själva som vi gjorde med garaget utan ta lite hjälp med regling och utsidan. Resten tror jag att vi fixar själva.
Fortsättning följer...
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: