hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Hur går det till en vanlig dag

God morgon från oss!
 
Här är det morgon när klockan är 9 och frukosten är oftast inte klar förrän 10.30-11. Det är skönt på ett sätt att inte behöva vakna runt fem som var fallet när Mila var runt ett halvår gammal. Jag vaknar oftast runt 8.40 och hinner då starta en tvätt, förbereda lite mjölkersättning till Mila och en bra dag hinner jag också göra min morgonyoga innan Mila börjar "sjunga" och gör sig påmind från sitt sovrum. Att förbereda frukost med min prinsessa svassandes runt benen och tidvis hängandes i byxorna på mig gör att frukosten oftast blir väldigt sen. Mila äter för det mesta frukt men fick idag en smörgås som hon gillar så mycket. 
 
Sen är det oftast en kamp om huruvida jag hinner göra allting som jag önskar eller inte. Det beror oftast på om Mila vill leka med mig eller om hon sköter sig själv. Jag får vara glad om jag har hunnit hänga tvätt och ibland till och med lyckats laga mat med Mila bredvid mig. Så är det med små barn va..? Eftersom Mila fortfarande sover en trekvart på lunchen så finns möjlighet att antingen ta igen allting som behöver göras men inte lyckas eller så har jag tagit en promenad alternativt gjort något lättare trädgårdsarbete. T.ex. Har det varit perfekt för mig att montera ihop växthuset bit för bit när det har varit bra väder. Status på växthuset just nu är som ni ser på bilden!
 
 
Det går inte fort men det går framåt i alla fall! Någonting som går oerhört fort är däremot vår pågående graviditet. Igår gick vi in i vecka 32. Vi har möblerat om nu för att få till två barnrum. Jag har börjat packa förlossningsväskan. Har även börjar köpa in allting som man behöver den första tiden, bindor XXL till exempel... en stor beställning från någon av de stora nätbutikerna väntar då det hade varit skönt att ha en till isofix bas i bilen till den lilla ♡ därtill blir det ju också sparkskydd och spegel med mera som man gärna vill ha när man kör de små liven. Något annat som jag har glömt? Blöjor såklart men det tar vi lite längre fram. 
 
Nu har klockan äntligen slagit eftermiddag och arbetsslut för Tom vilket innebär en liten paus för mamma att sitta ner och vila. Magen besvärar mig inte lika mycket just nu då vår lille bebis vänt sig och lagt sig ner i bäckenet. Veckorna tidigare kunde jag knappt andas för att hela bebisen tryckte på lungorna. Nu är det mer foglossning i båda SI-lederna bak i bäckenet som hindrar mig från att vara för aktiv. Hoppas jag kan fortsätta vara så aktiv fram tills vår skatt vill komma ut! Så nu fortsätter eftermiddagen med mat och gos samt sång med vår prinsessa. Hon älskar att sjunga och bläddra i böcker ♡ 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: