hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Vatten är vår viktigaste och värsta vän

Hej!
 
Mila leker fint för sig själv så nu har jag möjlighet att skriva av mig lite grann, äntligen! Njuter ni av snön som bara återkommer och den permafrost som verkat ha kommit för att stanna? Jag kan säga att som mammaledig med i princip inga ärenden utanför tomtgränsen så har det varit lite mysigt och härligt med ljuset som snön ger. Men igår upptäckte jag förskräckt att vattnet som verkar blivit stående i gräsmattan runt garaget har fryst och höjt sig en eller flera decimeter! Att marken höjer sig är helt normalt vintertid men att den höjer sig där vi dränerat och byggt garage är verkligen INTE bra..! Igår kväll blev det värmefläkt och isolering för att försöka tina upp frosten som nu trycker ena garagehörnet uppåt. Idag kommer en grävmaskinist som skall se om han kan gräva undan gör att frigöra väg för det vattnet som eventuellt står stilla på grund av berg under eller liknande. Man tror man har koll på läget och börjat slappna av och då kommer nästa smäll. Typiskt för husägare va?
 
 
Så förutom det så är det väl inte så många "kriser" som kräver brandsläckning... Vi lever det isolerade livet och har bockat av alla stora tillställningar som t.ex. Milas 1-års dag. Vi ville göra någonting för Mila eftersom det är en stor dag men vill absolut inte riskera något i virusväg. Så det blev ett enkelt utomhuskalas med grillad korv och festis. Så himla skön dag vi hade! Men nu är vi som sagt mer eller mindre klara med allt sånt inför bebis nummer tvås ankomst. Jag har tvättat och sorterat in neutrala kläder i Milas gamla byrå som nu flyttat till rummet bredvid som blir denna bebisens egna. Så nu återstår mest att baka/laga mat att frysa in och sen vila mellan alla lekar med Mila. 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: