hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Kriserna avlöser varandra

Hej på er!
 
Här kommer jag och uppdaterar flera dagar efter att jag först vill. Men men, Dagarna går oerhört fort just nu tycker jag. Swoosh så har Mila gått till sängs för ytterligare en dag och dagarna till bf kommer närmre och närmre.
 
Man kanske föreställer sig de sista veckorna innan en ny bebis ankomst skall vara sådär mysiga och lugna... Gå runt i pyjamas, äta frukost två gånger, vika bebiskläder och googla på bebisprylar att köpa trots att man inte behöver. NEJ, så är absolut inte de sista veckorna av min graviditet. Förutom att jag har boat sönder, städat garaget och sorterat, målat här och där inne i huset, monterat en IKEA-garderob och möblerat om i tre(!) rum, högtryckstvättat uteplatsen, beställt nya utemöbler med mera med mera.... Ja, förutom detta så har vi i två och en halv dag varit utan vatten. Någonting gjorde att säkringen slog av vattenpumpen gång efter annan. Nästan alltid när jag stod intvålad i duschen... Till sist hade vi inget vatten alls = fylla vatten i flaskor och dunkar vid en vattenstation och försöka felsöka fram tills en fackman kan komma ut och undersöka vad felet är. Så från lördag till måndag lunch höll vi på sådär. En kille från företaget som installerat vattenpumpen hittade en lös kabel i säkringsdosan som åtgärdades och därefter var allting i sin ordning. Han såg lite halvt funderande ut när jag bombaderade honom med frågor om tekniska data och skötselinstruktioner med penna och block i högsta hugg. Tro mig, när man har egen brunn så vill veta hur den fungerar och skall skötas! Slippa ligga sömnlös om nätterna på grund av det och kanske enbart på grund av att bebis utövar karate istället.
 
Bebis har valt favoritsida som ni ser... och nej, jag kan inte ligga och vila för då får jag ont i bäckenet, magen och får ingen luft. Måste sitta med benen brett isär och helst armarna på ett armstöd. #Vecka36
 
Det plusgradiga vädret har gjort att min slänt har börjat fyllas vilket innebär att jag har lastbilar här var och varannan timme om dagarna. Lera utspritt över gårdsplan är ett faktum och i trött panik sade jag till min kära att han måste faktiskt ta bort det där. Jag orkar inte med mer Skit nu..! 
 
Idag när vi var ute och åkte med min älskade fin bil så upptäckte vi återigen att ett problem som tidigare visat sig nu är tillbaka. Bilen servade och kollade upp för inte så länge sedan men nu innebär detta alltså att jag måste köra till en verkstad och lämna bilen när jag är höggravid och kan behöva den i princip när som helst. PERFEKT TIMING. Vad kommer nu? Man undrar ju när det känns som att problemen bara avlöser varandra... 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: