hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Orkar inte vara gravid längre!

Hej!
 
Ja, rent spontant så känner jag mig väldigt less på att vara gravid nu. Känns som att jag har varit gravid i flera år. Bebisen i magen är jättemysig och jag kommer verkligen sakna alla rörelser som finns där MEN tänk vad mysigt att få ha en liten plutt på bröstet som man kan pussa och snusa på! Jösses, tänk att den här bebisen kan komma ut i princip när som helst nu. Mila kom i vecka 37+7 och just nu är vi i vecka 36+3. Det jag längtar mest efter är givetvis en frisk bebis som är hungrig och som får vara hemma med resten av familjen. Sekundärt är att kunna äta en måltid utan att få katarr och att sova utan smärta och uppstötningar. Det gäller att uppskatta de små tingen när man väl mår bra, glöm aldrig det!
 
Nu har vi beställt hem en till bilbarnstol och en isofix bas att sätta i bilen. Jag tyckte det var enklare att beställa det som ett paket istället för en massa separata paket. Babyskyddet har vi sedan innan och jag har tvättat klädseln och sett till att allting står framme så att min kära tar med det vi behöver när det är dags. Denna packningen blir ganska lik den jag hade förra gången. I min förlossningsväska finns:
-pyjamas
-tofflor
-mjuka strumpor
-stödstrumpor
-stora och mjuka underkläder
-gosig tröja
-t-shirts 
-joggingbyxor
-mjuka "finbyxor"
-sport BH
-amnings BH
-amningskupor
-necessär med schampo, balsam, tvål, tandborste, tandkräm, plackers, hårborste, ansiktskräm, hudkräm, medicin
-tofflor
-laddare
-saft 
-choklad 
-tutti frutti
-vattenflaska
Till bebis:
-bärsjal
-tre pyjamasar 
-några bodys och byxor
-strumpor 
-mössor
-mjuk overall 
-nappar
-filt 
Till Tom:
-t-shirt 
-sweatshirt
-joggingbyxor
-underkläder 
-tofflor
-laddare
 
Sen har vi en lista med adress (även i lagt i gpsen) telefonnummer och kom ihåg lista. Har vi glömt något? 
Helt ärligt så är jag mest orolig över två saker. Det första är att vi skall behöva föda på motorvägen eller liknande, för att det går för fort. Det andra är att mina föräldrar inte tar hand om Mila på samma sätt som vi gör under tiden vi är borta. Typ väcker henne mitt i natten så att vi har två barn som skriker mitt i natten eller liknande när vi väl är hemma... 
 
Så med hopp om att bebisen stannar inne lagom länge så hörs vi säkert igen innan bebis nummer två gör oss sällskap ♡
PS! Det finns ett tredje worst case scenario och det är det som händer just nu... Snöstorm! Jag hoppas innerligt att det här barnet vill komma ut en solig vårdag istället för mitt under ett snökaos! DS.
Taggar: #gravid, Bebis#2, bebis, vecka37;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: