hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Status: Still pregnant...

 
 
Bebis tror nog att man får stanna inne i magen tills man fyllt trettio? Vi får nog ta sånt där "flytta hemifrån"-snack tidigt med den här lille krabaten! Nej då, ingen stress bebisen kommer när den kommer. Det är bra att ha lite extra hull och krafter inför ankomsten till denna konstiga värld som just nu speglas av en pandemi. 
 
Jag har trots min ovilja startat flera projekt som jag sade att jag inte skulle göra. Typiskt mig va? Igår gjorde jag en massa olika sådder som jag ställde in i växthuset. Jag sådde: fattigmansginseng, grön helgonört, stockros, kiwi, broccoli, grönkål, sommarpurjolök, vinterpurjolök, morot, bifftomat och cocotailtomat. Jag gödslade också upp en pallkragarna som står bakom växthuset med hönsgödsel och sådde rädisor i den ena och olika sallad i den andra. Räcker det där tror ni? Nej, jag har nu också sått borstnejlika, praktmalva, bolltistel, blåklint, kornvallmo, pionvallmo, minisolrosor och en sommarmix av blommor i den rabatt som ramar in gärdsgården vid växthuset. Det kan bli så otroligt fint om allting tar sig vilket jag hoppas såklart. Allting beror på om jag hinner vattna och klippa sniglar innan de äter upp alla små plantor. 
 
Den hopplösa slänten som kanske kan få lite liv i sommar
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: