hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Vecka 40 (39+1)

God förmiddag!
 
Jag är hemkommen från barnmorskan där vi har haft rutinkontroll i vecka 39. Allting är bra. Lågt och fint blodtryck, bebisen växer 1cm per vecka och har gottat ner sig ordentligt i bäckenet. Nästa besök är den 8 april, fyra dagar efter bf. Vi får se om den här bebisen överhuvudtaget vill komma ut för just nu känns det som att det är för gosigt där inne i magen. Jag har slutat hoppas på en förlossning inom en snar framtid nu och försöker göra saker som gör mig glad = äta choklad, bullar, pussa Mila och sova. Humöret går verkligen upp och ner nu och jag tror det beror på att krafterna tar slut så långt innan min mentala spärr är nådd. 
 
Jag försöker ta mig än lite mindre projekt för att ha någonting att göra och hålla mig sysselsatt med medan jag väntar och väntar. Dock så insåg jag att ett större projekt skulle vara genomförbart förra veckan så jag körde på och tog slut på mig själv helt och hållet. Projektet var att fixa iordning slänten på framsidan. Jag började rensa ogräs som vuxit förra sommaren. Sedan fick jag be min mamma att handla in lite olika perenner och lökar på Plantagen och körde dagen innan leveransen ännu ett race med ogräsrensning. Alla små grästuvor och brännässlor skulle bort innan jag kunde med att sätta ner små späda plantor som förhoppningsvis skall trivas i den speciella slänten. Tom har haft i uppgift att köpa barkmull och lyfta säckar hit och dit där jag behagar ha dom. Ibland har jag lyft dom i smyg när tålamodet inte räcker till....
 
Så i fredags krattade jag ut 400liter barkmull i slänten. Därefter satte vi ut plantorna för att se hur det ser ut. Det blev en "rad" lila murklocka sex plantor, sedan en kaukastisk förgätmigej med blå blommor och i hörnet har jag satt gräslök (som också blommar i blått) och Ranunkelknölar som går i rosa, gult och vitt. Eventuellt skall jag ta sticklingar på murgröna och sätta ut i slänten. Men först vill jag se hur detta ser ut. Min mardröm är att det blir plåttrigt, jag vill ha en fin skuggalänt som är grön och prydligt med lite små blåa blommor och ett hörn med lite pastellfärger. 
 
Så vad finns det för mindre projekt kvar att göra? Jag har gjort klart bilen. Den är vårstädad och en ny isofixbas och babyskydd är installerat. Olika städprojekt är också klara. Deklarationen är klar sedan några dagar tillbaka. Nej jag har varken lust eller idéer till fler projekt just nu. Jag vill bara få träffa vår andra bebis nu och starta min rehab och komma tillbaka till en stark bäckenbotten och en rörlig kropp! Jaja, man kan inte få allt. När tror ni bebis kommer? 
 
En vecka gammal bild på bebismagen 
Taggar: Bebis#2, Gravid, Trädgård, Vecka40;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: