hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Dubbelpass

God kvÀll! 
 
Nu har jag landat i sÀngen efter att ha klart ett dubbelpass pÄ klubben. Hade stöt pÄ schemat idag, övade pÄ tekniken och en del byggövningar. Sist nÀr tyngdlyftningspasset var klart sÄ var det dags för lite styrkelyft nÀrmare bestÀmt marklyft.
 
Jag har precis rÀtt vinklar för marklyft vilket ger mig lite fördelar dÀr. Idag blev det bara ettor frÄn 90-120kg. KÀndes relativt lÀtt. Mitt pers ligger tre kilo ifrÄn 120 och jag har som mÄl att ta 125 om tvÄ veckor. 
 
 
 

Pelle Svanslös - bildbomb

HÀr Àr mitt söta lilla knyta till kattunge! 
 
 

Ryckpers!

God förmiddag!
 
Det hÀr fina vÀdret vill visst inte ta slut. Och jag strÄlar ikapp med solen av flera anledningar. Jag stod pÄ vpgen imorse och den visade 67,3 vilket Àr nÀstan ett kilo minus gÄrdagens vikt! Min hÄrda diet ger resultat. Jag har skippat allt vad socker och mjöl heter. Nu Àr det bara "nyttig" mat och dessutom en eller tvÄ powerwalks om dagen plus en och annan simtur per vecka utöver mina lyftarpass. Nu Àr det bara tvÄ kilo kvar till min mÄlvikt. Om det fortsÀtter sÄhÀr kommer det gÄ hur lÀtt som helst!
 
Jag trÀnade ett ryckpass igÄr; ryck, ryckdrag frÄn bockar, hacklift, bÀnkpress med paus/ utan brygga, styrkevÀndningar och mage. Jag tyckte tekniken var lite lurig i början av rycken men det handlade mest om att jag slarvade lite. 40, 45 var "papper" som min trÀnare brukar sÀga sÄ det var bara att slÀnga pÄ 50kg som jag aldrig har klarat innan. Jag drock till och dÀr satt den, 50kg i ryck, nytt pers!
Jag ahr vÀntat pÄ det rycket en mnad nu sÄ det satt sÄ fint. Ryckdragen efterÄt var "papper" dem med, kunde tom gÄ upp pÄ 70kg i ryckdrag. Idag Àr det stöt som stÄr pÄ schemat. Updatering frÄn det passet kommer senare.