hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Påskdan

Vilken lustig helg på ett sätt. Besök och konstiga sms nattetid. Jobbrelaterat såklart. Därav lämnar jag det där. Återstår att ta upp på tisdag när vi börjar arbeta igen. Idag kollade jag på dokumentären om All In, Peder Fredricssons OS häst. Inspirerande ord, gör det du tycker är roligt för då blir du bäst! Det stämmer och rimmar även bra med "Do what you love and you'll never have to work a day". Saknaden efter hästar är också enorm och den blir inte mindre när man tittar på hästdokumentärer. Jag bläddrar igenom hästannonser säkert en timme dagligen. Jag har vid det här laget köpt två hästar mentalt redan. Så fina valacker! Jag skall dock inte köpa någonting just nu. Det enda som står på inköpslistan är 1. XC60 2.Tomt ca 10ha. Bara några småutgifter sådär. I november/december läste jag en bok som heter Munken som sålde sin Ferrari. Den är extremt flummig och man kan välja hur man vill ta den till sig. Jag tog med mig en sak och det var någonting som munkarna gör dagligen. Skriv ner varje dag vad du har gjort och vad det innebar för nytta eller om det någonting som kan bli bättre till nästa dag. Jag köpte ett anteckningsblock och började skriva. Jag upplever också att jag har svårt att minnas och nu kan jag gå tillbaka i tiden och läsa om jag blir osäker men framförallt så har minnet blivit lite bättre. Det kan ju hänga ihop med alla långa promenader i vackra miljöer. Jag tror nog ändå att när man skriver ner saker så lugnar sig hjärnan för man behöver inte ha så mycket i arbetsminnet och kan fokusera på att utveckla tankar och idéer. Nu tog första anteckninsblocket slut och jag har redan köpt ett nytt och i varje skriver jag ett citat som inspirerar mig.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: