hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Uppstart

God morgon! Idag är första dagen på minst ett och ett halvt år som jag skall arbeta kväll. Jag minns knappt vilka tider som gäller för kvällsskiftet... Eftersom jag numera har en inbyggd väckarklocka så vaknar jag klockan 05:00 ändå men jag tvingade mig att sova lite till eftersom man aldrig vet hur trött man kommer vara när klockan slår 23:00. Min uppstart dessa veckor kommer alltid se ut såhär. 1. Öppna mailboxen 2. Svart te 3. Gå igenom dagens to do´s 4. Checka av utbildningsplanen eventuellt läsa in något kapitel i förebyggande syfte. Angående utbildning så har jag redan skrivit ut alla kursplaner och litteraturlistor. Jag tänkte att nu när jag har tid kan jag läsa in mig på all litteratur som kommer och försöka förstå exakt vad det är de vill ha ut av att jag har läst litteraturen. Jag sätter post it lappar i böckerna med kommentarer på så att sedan när det är dags för tenta bara kan leta upp styckena som handlade om exempelvis Empowerment. Easy! Idag har jag bockat av IT1-val, jag förstod först inte riktigt vad det är men det var inte så komplicerat som det låter. Det handlar helt enkelt om min pension och på vilket sätt jag vill att mina pengar skall förvaltas. Nu valde jag i försäkringsdelen Alecta och som Fond tog jag Danica som hade 12,7% avkastning. Nu är det bara deklarationen kvar. Jag fick boka en tid med pappa eftersom jag blev lite osäker på hur jag får med tjänsteresor osv... Planen idag är att hinna provköra en XC60 med extra allt utrustning för det är nämligen en sådan jag har bokat! Helt sjukt vad fort det gick. Jag kollade på bilar på torsdagmorgon, hittade en välutrustad XC60 2015års modell med några mil på nacken och den låg i rätt prisklass. Ringde för att kolla läget och fick erbjudandet om 15000:- avdrag om jag bokade den nu utan att binda upp mig. Öhh, jag har inte ens provkört en liknande bil, om jag kan göra det så kör vi! Det gick fint så nu är den bokad och jag skall som sagt provköra en av deras demobilar under veckan. Wiiii! Nej, nu måste jag fortsätta bocka av To do´s innan jag sticker till jobbet vid 14:00 :)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: