hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Italien

Så efter Bayern och underbara Tegernsee så åkte vi vidare mot Italien och Hotel Mayernhof vid en liten ort som heter Lana. Detta är i Sydtyrol och i närheten av Bozen. Äpplen säget jag om jag skall beskriva detta stället. Äpplen överallt! Först trodde vi att det var vinrankor men icke, stora röda, lila och gröna äpplen växte i rad på rad. Landskapet här är UNDERBART. Bergen och de sydliga breddgraderna gör att alla växter stormtrivs. Så mycket inspiration till att odla och göra fint hemma som vi fick här. Jag nästan sprack när jag kunde ta på kiwis som hängde i stora rankor och persikor samt lök och gud vet vad som växte i allas rabatter. Vi hade ett mycket bra hotell och väldigt fina vandringsleder runtomkring. De där dock lite för branta på sina håll för min smak. Men så är det väl i Alperna. 




Efter detta stället åkte vi ett par timmar sydöst och stannade vid Hotel Alle Piramidi. Hotellet nåddes via en kringelikrok tur vid höga stup. Vi körde förbi Aachensee där ni ser mig posa på ett räcke. Hotellet var helt ok. Rummet och balkongen var mycket bra. Maten var inte lika bra. Detta var bokat via myspys och då ingick en trerätters och frukost. Vi tänkte två dagar och vi promenerade de olika vandringslederna och fick se ännu mer fantastisk natur. 







Även här boostades alla mina odlingsplaner. Tänk att ha så vackra blommor runt sitt hus! Jag funderar på att anlägga en blomsterrabatt så att jag kan plocka snittblommor precis när jag vill...


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: