hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Min dag idag

Vaknade fyra imorse och kände mig så trött. Snoozade tio minuter och gjorde en lite snabbare variant av yogan för att dels bli riktigt varm (frös hela natten) och dels för att ta igen de snoozade minutrarna. Därefter mysa med hett te och rostmackor. Jag njöt av att lyssna på Yogagirl i Frangångspodden och könde mig så lycklig och hel där och då. Tänk att man kan sitta där i sin bil och känna så och att det på Älvsborgsbron står en tjej som tänker hoppa. Det var min morgon igår... 

Väl hemma tog jag i vanlig ordning en fika bestående av mina egna tomater, egen gurka och köpt Mozzarella. Mums vad gott! Gurkan är som godis. Inte alls så fort och tråkig som den man köper. Jag skrev av lite hållpunkter från grönsaksboken jag har lånat och läste till stor glädje att vitlök är som bäst om den sås sent och får övervintra. Den klarar 20 minus grader..! Då jag som nästan grävde upp de igår blev genast tacksam att jag lät de vara kvar. Sedan började förbered för hösten. Planterade ner två blommor i de naturliga rabatterna så stt de inre fryser sönder i krukorna de har stått i. Sedan kastade jag basilikan eller minnet av den. Plockade in badmintonnät och tvättade alla morötter och hängde på tork. Sedan hittade jag mogna björnbär så goda!!! 



Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: