hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

S.E.M.E.S.T.E.R.

Sådär! Då var semestern slagen och jag skall skynda iväg för att ta ut pengar till han som kommer med jord till min gräsmatta idag. Jag har två ytor som ha kallar för gräsmattor. Dels den framför huset bredvid uteplatsen och dels den på baksidan där jag odlar grönsaker. Den främre ytan behöver fulla med lite jord och därefter skall jag så gräsfrön. På baksidan har jag redan krattat och sått och det börjar sticka upp små strån redan. Dock är det inte gräsfröerna som börjat gro ännu utan det är gräs från jorden som redan varit där som tränger sig upp nu när det är soligt och lite fuktigt efter tisdagens regn. Efter detta tänkte jag fortsätta med muren på baksidan. Jag gjorde några meter av den igår och att hacka loss alla rötter och lägga iordning alla stenar som fallit ner från den gamla gärdsgården tar sån tid. Men jag längtar tills hela muren är så ren och fin som en del har hunnit bli. Soon there! På fredag blinde troligtvis lite vänbesök och Liseberg med arbetet. På lördagen blir det packning och biltvätt innan ett litet födrksedagsfirande för min (lilla?!) kusin som fyller 23år!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: