hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Thailand - Krabi Dag 13

Dagen började tidigt med att packa ihop allting och äta hotellets frukost innan den ena kille skjutsade ner oss och väskorna till stranden. Där tog man först en longtail boat ut till den flytande piren och därefter en speedboat till Bakpara eller vad hamnen nu hette. Cirka en timma med båt skulle det bli. Men helt plötsligt stannar båten ute på öppet hav. Det danska paret framför gick och frågade vad som stod på när de kom tillbaka hade de fått svaret "We ran out of fuel". Det här händer väl bara i Thailand? Efter en halvtimme eller nått kom en annan båt med två dunkar bränsle och vi kunde köra in mot hamnen. Där var det byte till minivan som skulle köra de dryga tre timmar till Krabi. Det var minst sagt svettigt, dock hade jag ACn rakt i ansiktet så jag fick ont i halsen och fick börja linda allting jag hade runt den som skydd. Nu har jag fått nog av AC trots den stekande hettan som infinner sig mitt på dagen här. Vi var framme vid 16-tiden och checkade in. 17:00 börjar nightmarket och denna gången kikade jag nog på varenda liten pryl på hela marknaden. Dock köpte jag inga fler saker utan det blev en stående middag bestående av vårrullar, thai dessert och en våffla. Jag har gjort lite hemspa på rummet eftersom det är hemresa imorgon och det är skönt att känna sig liiite fräsch mitt i alla smutsiga kläder och svettiga saker som man skall släpa runt sista dagen. Vi beställde en taxi från hotellet imorgon den hämtar oss riktigt tidigt 08.30 men flera har rekommenderat att man skall åka i tid.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: