hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Mörker


Har ni märkt hur mörkt det börjar bli? När man kommer hem från jobbet så börjar det bli mörkt och solen lyser mest med sin frånvaro.

I morse lyssnade jag på det senaste avsnittet av Framgångspodden. Det var en sömnforskare som svarade på frågor kring sömn och allting runtomkring. Så intressant! Det som fångade mig var hur melatonin utsöndras beroende på hur man utsätts för ljus eller inte. Vi som arbetar inomhus får kanske störst dos på kvällen och då är det logiskt att man har svårt att somna in. Hjärnans biologiska klicka förvirrad eftersom den normalt sett styrs av dagsljuset. 

Idag skall jag nog faktiskt passa på att vara ute och samla löv och kanske gräva lite. Jag hoppas Inga älgar som försöker fly från jägare kommer på besök bara.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: