hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Sista sommardagen

Igår var verkligen underbar. 21 grader när jag satte mig i bilen och bara tunna byxor och en tunn tröja. Det var inte ens kallt.

Jag tog en stående fika innan arbetskläder åkte på. Jag och katterna började med att fälla två träd. Om grannarna frågor så har vi inte sett något... sedan grävde jag en handfull eller två kärror med grus för att fylla i slänten. Det börjar bli klart. När jag plockade bort större sten från jorden så hittade jag de jäkla lianliknande växt som har två-tre meter långa utskott.

Jag njöt varje sekund utomhus trots att pulsen var kräkhög mellan de tunga lassen. När solen gått ner och himlen var sådär blå och fin så gick jag in. Det hann ändå bli cirka två timmar utomhus. Och jag var inne lagom för att hinna duscha, äta supersmarriga toasts och gosa ner mig i sängen med paddan för att se två avsnitt av "Vår tid är nu". Den är så spännande! Ikväll blir det säkert ett avsnitt till.

Idag skall jag och pappa åka till Gårda Johan och lämna tillbaka en del mursten. Jag behöver några av en annan sort. Och ett ton dekorgrus. Jag skall börja fylla där häststatyn står. 


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: