hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Strömavbrott

God förmiddag på er!
Jag sitter med en skål yoghurt och musli. Jag insåg att väldigt mycket av det jag gör kräver ström och det här jag ingen just nu...

Jag minns inte ens om jag kikade in här igår?
Hur som helst fredagen gick i ett nafs och kände på något sätt som flera dagar än en. Jag och pappa fyllde upp med drängrus på baksidan av alla trädgårdsmurar som inte hade det. Jag jobbade ju tidigare än normalt och hade jobbat klart 17.36. Då åkte jag raka vägen till Jula, Rusta, Willys och Plantagen. Nu har jag äntligen någonting mer än rostbröd och smör i kyl och frys. Jag hittade inte allting jag ville ha hos Plantagen men fick med mig två klätterrosor och 2 kg sättpotatis. 

När jag väl var hemma så fick jag skynda att få in allting i frysen och kylen. 26° och sol är ingen höjdre för kylvaror. Jag startade grillen nästan direkt. Tiger var med mig hela tiden. Sedan började gräva för att få ner rosorna. Det var lite kämpigt eftersom det var mycket sten men det gick. Grävde idé roligt för att få ner en påse planteringsjord närmst rötterna. Jag gödslade ordentligt och täckte med bark uppe på. Får montera ett snöre eller något de kan klättra på eftersom det är en liten bit fram till pergolan där tanken är att de ska få klättra fritt. 








Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: