hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Helg i Berlin

Ursäkta radiotystnaden. Jag har valt att inte uppdatera på några dagar av flera olika anledningar. Men hur som helst nu skall jag berätta allting!

I torsdagsnatt när jag äntligen slutat arbetet för veckan åkte jag hem och gjorde klart de sista förberedelserna inför vår Tysklandsresa. Ni förstår jag och min mamma och pappa bilade ner till Tyskland för att gå på julmarknad med älsklingens familj. Traditionen kommer från hans familj och vi tänkte att det passar perfekt att de hänger med mig ner då jag är en del av traditionen nu och mina föräldrar och hans borde ju mötas förr eller senare. 

Det blev inte jättemånga timmars sömn mellan torsdag och fredag då jag som sagt hade lite packning kvar innan jag kunde sova 3 timmar för att sedan åka till mina föräldrar och byta bil. Vi packade papps bil full med julklappar och weekendväskor innan vi åkte mot Trelleborgs färjeläge. Vi åkte med en färja till Rostock med avgång 08.00. Tack och lov hade vi hytt så jag gick direkt och lade mig för att sova. Var helt förstörd.


Vi kom fram lite senare än planerat men ca 14.00. Vi åkte till Calles för att handla lite alkohol som alltid när vi är i Rostock. För min del blev det inte så mycket utan mest öl för att kunna bjuda på när alla är snälla och hjälper mig med mitt hus och garage. Vi åkte in till Berlin där jag skulle hoppa av hos min kille och mina föräldrar åkte mot sitt hotell. Vi möttes upp senare för att shoppa lite på Primark och sedan åt vi en sen middag på Don Angelo i närheten av Alexanderplatz.



På lördagen var vi uppe hyfsat tidigt för att åka ner till hjärtst av Tyskland, Thüring och närmare bestämt Erfurt. Där är en stor julmarknad i gamla stan och den toppar listorna över de bästa julmarknaderna i Tyskland. Vi kom fram strax innan 13 och mötte hela släkten i lobbyn till hotellet. Ett gäng på 13 personer blev vi..! Allt gick bra trots olika språk och nervositet. Vi gick runt på julmarknaden och de som kunde drack glögg och jag åt mest sötsaker. Vad sägs som chokladdoppade jordgubbar på ett spätt? Muums!





Helgen var över snabbare än ett nafs. Vi åt en gemensam frukost på söndagsmorgonen och tog farväl av de andra innan vi begav oss av uppåt igen mot Berlin. Det blev en lång resa och lite stressigt då vår färja var kraftigt försenad så vi valde att ändra rutt och ta en tidigare färja från Travemünde istället för Rostock. Vi fick släppa av min älskling lite i utkanten av Berlin på en S-bahn station för att hinna. Vi kom fram cirka 45 minuter innan avgång men färjan var försenad en timma så vi behövde inte stressa i ombokningskontoret. Jag gjorde samma som på vägen ner. Uppfräschning och sedan direkt ner i sängen och sova fram tills båten gått i hamn i Trelleborg. Jag har fortfarande trött och somnade även i bilen på väg hem till Kungsbacka. Det är så utmattande att störa sömn och matrutiner! Att resa är också utmattande på sitt sätt. Jag älskar alltid känslan av att komma hem. Speciellt när allting är uppackat, tvättat och fått ta en dusch och hoppat in i en ren pyjamas. Det är bästa känslan!



Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: