hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Pissdag

Blicken säger väl allt 
Min lilla solstråle Tiger ville ha mat och mötte mig när jag kom med bilen

Minns ni att mina registreringsskyltar på bilen blev stulna när jag var parkerad på Landvetter? Nu börjar det roliga.... Igår kom ett brev hem om påminnelse att betala felparkeringsavgift. En svart Saab kör runt med dom och betalar inte markeringarna. Så nu har jag fått parkeringsböter. 

Igår mådde jag dåligt, hade ont i halsen, huvudvärk, var trött och kände mig ensam. När jag öppnade breven så såg jag parkeringsboten... Jag kände sån urilska att jag hade kunnat åka till stan och personligen leta upp den person eller de personer som begått brottet. Jag skrek rakt ut och kände mig helt svart. Nattsvart. 

Efter att sansat mig lite och fått stöttning från familj och älskling så kunde jag anmäla händelsen hos Polisen igen och hos Transportstyrelsen. Idag har jag fortsatt och kommit så långt att jag måste in till en polisstation för att få en rättelse. Jag vägrar betala någonting som är så uppenbart fel. Och polisanmält. 

Hur som helst, ikväll skall jag bara mysa med min familj, prata om och planera semestern, få håret fixat och sen hoppas jag att jag kan sova ordentligt inatt. Jag har sovit så himla dåligt senaste tiden och jag tror det beror på att jag är så orolig och stressad. Vart kommer all stress och oro ifrån? Mina studier, jobb, framtid, brottet mot min bil och att jag vart på åtta flyg på en månad är ganska stressande. Det är dags att planera in hälsofrämjande aktiviteter. Min tanke är ett nytt tillfälle med dagsspa på Arken, en helkroppsmassage, en promenad om dagen och mycket väntid. 




Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: