hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Ser över mina sådder

Jag insåg att alla mina tandpetare som jag aldrig använt har ett stort uppdrag i lilla huset på kullen. Som plantstöd!



Det slog mig att de som lägger sig platt har för det mesta gjort det för att få mer ljus. Vissa driver upp plantor under belysning men det tycker jag är onödigt av flera anledningar.
  • Tar plats
  • Dyrt med el
  • Dåligt för klimatet 
Så jag tänker varför inte utnyttja alla ljusinsläpp jag har här i huset? Jag fick justera det längsta tråget så att det får lite mer ljus än tidigare. 


Alla rangliga plantor som riskerar sköljas ner och dö vid vattning har fått stöd av tandpetare. Det känns bra i odlarhjärtat. De små plantorna har fått karatärsblad så nu kan jag urskilja tomaterna med sina fluffiga stammar från morötterna med sin spretiga blast från vinersalladens vackra runda blad. Jag hoppas jag kan lyckas få alla plantor som finns här nu att överleva fram tills flytten ut i grönsakslanden..!

En sist grej, har bananflugorna EXPLOSIONAKTIGT ökat i antal!? Dödar ett dussin varje dag! 





Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: