hansepansan.blogg.se

All you need is WIFI and a dream 💖

Jag är tillbaka!

Det har ekat tomt här ett bra tag nu och jag vet inte om det var tidsbrist eller motivationen som inte fanns när jag "försvann". Nu har Mila hunnit närma sig 1års strecket närmare bestämt om fyra dagar och det innebär en helt ny typ av föräldraskap än sist jag var här inne och uppdaterade. För min del innebär det mer "frihet" och lite "roligare" dagar då vi kan göra så mycket mer och framförallt så hon går själv sedan ett par månader tillbaka. Helt galet kul att få följa sin lilla älskling från nyfödd till en bestämd tänkande liten dam.
 
En annan nyhet är att vi väntar tillökning om exakt 70 dagar idag. Det innebär att Mila var runt fem månader när vi blev gravida igen. Jag ville ha två barn tätt och Tom också men kanske inte riktigt såååå tätt som det blev. Hur som helst så är bebisen väldigt önskad och efterlängtad när hen kommer någon gång under våren ♡
 
Mina dagar handlar just nu om att tvätta, städa, planera och organisera för Milas syskon. Däremellan leker vi och sjunger samt går promenader. Det börjar bli en fin balans mellan att vara aktiv och behöva vila. Jag är större än förra graviditeten. Magen blev stor direkt och jag kunde inte se mina fötter någon gång runt vecka 23-24 och med Mila hände detta först i vecka 27. Jag har ont på samma ställe som sist och det är den högra SI-leden (bakre delen av bäckenet) som smärtar vid ojämn belastning eller överansträngning. Att lyfta Mila och hänga med upp och ner med henne hela dagarna är verkligen inte lätt. Tänk er själva med alla uppstötningar och halsbränna samt magkatarr plus en stor mage samt lite bäckensmärta på det. Tufft!
 
Jag saknade att skriva av mig här när jag var tvungen att lägga mig och vila middag häromdagen och knäppte denna bilden. I min värld säger den så mycket. Trött av att vara föräldraledig med en sprallig unge samt trött på grund av en graviditet och i amma bild så ryms förväntan och kärlek för det ofödda syskonet ♡
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: